Jag kan inte logga in på webbmailen

För att komma åt webbmailen använder ni adressen https://webmail.loopia.se. Kontrollera att du är på rätt sida.

Användarnamnet till e-postkontot (oavsett om du ska logga in i webbmailen eller i ett e-postprogram) är hela e-postadressen (till exempel info@mindoman.se). Kontrollera att rätt adress är angiven.

Om båda de uppgifterna är korrekta är det troligen fel lösenord angivet. Har du glömt vilket lösenord du har till e-postadressen kan du sätta ett nytt inifrån kundzonen:

  1. Logga in i Loopia Kundzon,
  2. Klicka på den e-postadress du vill ändra lösenordet för.
  3. Klicka på knappen Redigera, ändra lösenord och spara. Använd helst inga specialtecken (inkl. åäö) i lösenordet.

Om du gjort ovanstående steg och det fortfarande inte fungerar är det troligen någon inställning i webbläsaren, något antivirusprogram, ad-aware eller HTTP-proxy som blockerar de cookies som webbmailen försöker sätta för att kunna verifiera att ni är inloggad. Testa om det fungerar att logga in på webbmailen från en annan dator i ett annat nätverk för att se om det fungerar.

Var den här artikeln till hjälp?

Relaterade artiklar